در محیط تجاری پر ریسک و رقابتی بازار امروز، با راهکارها و ابزارهای سابق نمی‌توان نسبت به موفقیت و کسب جایگاه رقابتی امیدوار بود، بنابراین یکی از بهترین روش‌ها در این شرایط خدمات پس از فروش است. درچنین شرایطی، الگوبرداری و بومی سازی روش‌های مدرن کمپانی‌های موفق در عرصه بین المللی، نوآوری و خلاقیت در شناسایی عوامل ارتقای جایگاه برند جک موثر خواهد بود. باتوجه به رقابت تنگاتنگ درعرصه تولید و فروش، خدمات پس از فروش به عنوان مزیت رقابتی مهم نقش پیچیده‌ای در کسب رضایت مشتریان برعهده گرفته و شعار مرسوم “فروش پایان یک معامله نیست، بلکه شروع یک تعهد است” به اصل گریز ناپذیر و الزامی در ادامه رابطه فی مابین در ذهن تامین کنندگان و مشتریان تبدیل شده است.
لذا برداشت‌های مختلف از مفهوم خدمات فروش، شناسایی مشخصه‌های اصلی و مهم ارزیابی کیفیت ارائه خدمات از دید مشتریان از مباحث علمی و مهم و در دست توسعه صنعت خدمات تلقی می‌شود. نتایج ارزیابی پارانترهای ذیل شامل “احساس مشتری نسبت به برند، بازاریابی دهان به دهان، وفاداری و تکرار خرید” منجر به تغییر دیدگاه شرکت‌ها نسبت به خدمات پس از فروش شده و این واحد را به یکی از ابزار مهم بازاریابی رابطه‌مند تبدیل کرده است.
خوشبختانه لزوم ارائه خدمات مناسب و ارتقای جایگاه مشتری، مجلس شورای اسلامی را برآن داشت تا در تاریخ 1388/7/23 متن کامل قانون حمایت از مصرف کننده را تصویب و به تایید شورای نگهبان برساند. در سال‌های اخیر با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط نهادهای ذیربط و ارائه نتایج آن در حوزه خدمات، شاهد ارتقای موقعیت این صنعت در جمهوری اسلامی ایران می‌باشیم.
عطف به تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت واحد خدمات پس از فروش شرکت آرین دیزل پایا، گسترش و توسعه شبکه عاملین مجاز، تامین قطعات، تاکید بر سرویس و نگهداری استاندارد، کاهش زمان تعمیرات و انتظار مشتریان گرامی را در راستای ارتقای قابلیت اطمینان پذیری کامیونت‌های JAC را ماموریت اصلی خود تلقی کرده و از هیچ کوششی در این مهم کوتاهی نمی‌ورزد. همزمان با پیگیری مشکلات مشتریان گرامی، بازتاب کلیه مشکلات فنی محصول در چهارچوب قوانین و شرایط گارانتی به کمپانی مادر در راستای کمک به ارتقای کیفیت تولید، تلاش در کاهش خرابی‌ها و ارتقای جایگاه برند، در دست اجرای این واحد می‌باشد.

برخلاف تئوری بازاریابی‌های کلاسیک که هنرش در جذب مشتریان جدید متمرکز و در رابطه با دیگران، حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با آنان از مهمترین موارد تمرکز سیستم‌های مدرن می‌باشد. به عبارت دیگر، هزینه از دست دادن مشتری بسیار بیشتر از، از دست دادن یک معامله بوده و به معنای عدم دستیابی به سود فروش ناشی از خریدهایی است که مشتری می‌توانست در طول زندگی خود انجام دهد. به عبارتی دیگر شرکت‌ها به دنبال کسب ارزش عمر مشتریان خود هستند. در صنعت خودرو ایجاد ارتباط موثر در مابین نمایندگی آرین دیزل و مشتریان از وظایف و اهداف واحد خدمات پس از فروش می‌باشد. لذا تغییر دیدگاه مدیران خدمات در دستیابی به اهداف سازمان و تکمیل زنجیره خرید الزامی می‌باشد.

برای اطلاع از خدمات فروش و قیمت روز کامیونت‌ جک نمایندگی آرین دیزل با کارشناسان وب سایت تماس حاصل فرمایید.

یک دیدگاه در “خدمات پس از فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات و اخبار